12 de xullo de 2023

HISTORIA DA ARTE

No templo de Medinet Habu represéntase a Ramsés III en carro durante unha cazaría. O canon hase estilizado e sorprende a abundancia e precisión do detalle nos pliegues da indumentaria, a vexetación e os cabalos, cuxas crines están delineadas con minuciosidade. Estes pormenores recargan excesivamente a composición, pero o dinamismo conseguido debe interpretarse como un gran logro artístico.

A pintura e o relevo en Exipto despois do Imperio Novo

Durante este longo período de tempo mantivéronse as tradicións do Imperio Novo sen chegar a crearse talleres cun sinal propio. A influencia dos talleres tebanos mantívose con todo o peso dun pasado glorioso, emulando constantemente os modelos anteriores. Só durante a XXV dinastía, no período saíta, manifestouse o desexo de restituír a antiga arte exipcia cun espírito de renovación. Nas artes figurativas o relevo rehundido tivo unha das súas mellores manifestacións, reutilizando as técnicas do Imperio Novo, cun carácter verdadeiramente orixinal. Os sarcófagos saítas están labrados en bloques

de pedra dura maciza, con escenas cinceladas por un trazo suave que lles proporciona unha sutileza inigualable, tal como apréciase no sarcófago do sacerdote Tao (Museo do Louvre, París).

A aplicación do relevo rehundido ás superficies arquitectónicas volvería alcanzar gran beleza e depuración nos templos ptolemaicos de Edfú, Filae e Denderah.

Ningún comentario:

Publicar un comentario

Nota: só un membro deste blog pode publicar comentarios.