20 de xaneiro de 2024

Sobre o mito do Santo Grial

MARIO POLIA

Trátase, entón, dunha reinterpretatio christiana de símbolos e temas míticos que precederon longamente a cristianización de Europa? Si e non ao mesmo tempo. 

Si porque eses símbolos e eses mitos están innegablemente presentes, antes da reinterpretación cristián-medieval, noutras tradicións, entre as cales, de modo directo, a céltica insular. 

Si porque "... foron tres os centros principais onde o culto do Graal -se así se pode chamar- fíxose particularmente intenso: o centro de Irlanda e de Inglaterra, Somerset e Clamorgan; o centro de Francia occidental, Anjou, Poitou e Bretaña; o centro franco-español ao norte e ao sur dos Pireneos orientais" (L. Charbonneau-Lassay 1995:21). Zonas que pertencían culturalmente á área céltica prerromana. 

Si, unha vez máis, porque o símbolo mesmo da Copa entre os Celtas e Xermanos sempre foi relacionado coa sabedoría e a inmortalidade e cunha sede mítica unha Rexión situada máis aló das néboas onde habitan os deuses, ou unha Árbore no Centro do mundo-que, nas sagas do Graal, conserva aínda o nome céltico de Avalón (insula pomorum) e o recordo do Xardín das Hespérides. 


Sabes dalgun famoso cáliz en Galicia?

Ningún comentario:

Publicar un comentario

Nota: só un membro deste blog pode publicar comentarios.