Variación do canon: a reforma de Tell-o-Amarna
Amenofis IV emprendeu unha reforma sobre a ortodoxia relixiosa que sacudiu os cimentos do panteón exipcio. Nunha declaración de monoteísmo sen precedentes, o faraón adxudicouse o epíteto de Akhenatón, prodigando toda a súa fe cara a Atón, o disco solar, a forza que infunde vida á Terra. Abandonou o culto aos demais deuses e propuxo a procura da verdade. Estes novos ideais reflectíronse inmediatamente na arte. Akhenatón trasladou a capital ao norte de Tebas e fundou a cidade de Tell-o-Amarna, onde estableceu o centro de culto a Atón. Alí abríronse talleres artesáns nos que se plasmou a nova iconografía. O canon non se modificou radicalmente. Introducíronse unha serie de cambios que acentuaban a expresividade no rostro, apartándose así do modelo de «eterna mocidade». Akhenatón levantou en Karnak un templo solar (actualmente desaparecido) no que había un pórtico rodeado de alicerces con estatuas que o representaban. Deste conxunto de estatuas colosais consérvanse vinte e oito exemplares, repartidas entre o Museo Exipcio do Cairo e o Museo do Louvre de París. O rostro do faraón alárgase e o cranio adquire unha deformación ovoide. Os ollos son oblicuos e almendrados, os beizos sumamente carnosos. O pescozo presenta unha esaxerada esbeltez e o peito queda afundido. A liña da pelvis rebáixase de maneira que o ventre cae pesado sobre ela. As extremidades, brazos e pernas, delgadas en comparación co torso, dan sensación de fraxilidade. O resultado é unha figura que desprende unha aureola mística, extrañamente deforme e de aspecto máis humano que as estatuas de épocas anteriores.
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Nota: só un membro deste blog pode publicar comentarios.